www.allegro2d.fora.pl
Forum na temat biblioteki Allegro
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum www.allegro2d.fora.pl Strona Główna
->
Kurs Allegro2D
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Allegro
----------------
Artykuły
Problemy
Tutoriale
Pomysły
Wykrywanie kolizji
AI - Sztuczna Inteligencja
Twórczość
Kurs Allegro2D
Grafika
Programowanie
----------------
C\C++
Pascal\Delphi
PHP i bazy danych
Inne
Kursy
Twórczość
Forum
----------------
Propozycje
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Ju1ian
Wysłany: Śro 17:14, 04 Mar 2009
Temat postu: Timery
Idea timerów
Na początek może o tym do czego służą timery. Otóż mogliście zauważyć, że jak przeniesiecie swoją aplikację (grę) na inny komputer to tam wszystko będzie chodziło z inną prędkością. Aby temu zaradzić na początku kodu umieszczamy funkcję:
Kod:
volatile long speed = 0;
void increment_speed()
{
speed++;
}
END_OF_FUNCTION(increment_speed);
LOCK_VARIABLE(speed);
LOCK_FUNCTION(increment_speed);
Inicjalizacja timera
Kod:
Następnie w miejscu gdzie inicjujemy klawiaturę itd. dodajemy:
install_timer();
install_int_ex(increment_speed, BPS_TO_TIMER(10));
...I jeszcze tylko jedna pętla
Na razie jeszcze nic nie zrobiliśmy
Musimy w głównej pętli aplikacji dodać drugą pętlę:
Kod:
while( speed > 0)
{
//... i tu kod, a nie w pętli głównej
}
speed--; // odejmujemy od timera
Po tych poprawkach wszystko powinno działać jak należy
Pozdrawiam Ju1ian.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by
Sopel stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin