www.allegro2d.fora.pl
Forum na temat biblioteki Allegro
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum www.allegro2d.fora.pl Strona Główna
->
Kurs Allegro2D
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Allegro
----------------
Artykuły
Problemy
Tutoriale
Pomysły
Wykrywanie kolizji
AI - Sztuczna Inteligencja
Twórczość
Kurs Allegro2D
Grafika
Programowanie
----------------
C\C++
Pascal\Delphi
PHP i bazy danych
Inne
Kursy
Twórczość
Forum
----------------
Propozycje
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
michalos13
Wysłany: Śro 9:37, 04 Mar 2009
Temat postu: Czym jest Allegro
Allegro jest darmową biblioteką służącą do tworzenia gier 2D jak i też 3D. Zaletą jej jest przenośnność na inne systemy/platformy.
Cytat z wikipedi:
Cytat:
Biblioteka zawiera (między innymi) funkcje do obsługi:
Grafiki - oparta o obiekty typu BITMAP. Ekran również jest takim obiektem. Możliwe jest wczytanie do takiego obiektu obrazków w formatach BMP, PCX, TGA i LBM.
Grafiki 3D - tylko rendering programowy (Allegro nie jest przeznaczona do pisania gier 3D).
Animacji - możliwe jest odtwarzanie plików FLI.
Dźwięku - obsługiwane są formaty WAV, VOC, oraz MIDI. Możliwe jest również nagrywanie.
Myszy - można odczytywać zarówno jej pozycję, jak i przyspieszenie (dzięki funkcji 'get_mouse_mickeys').
Klawiatury - dostępne jest w zasadzie wszystko czego potrzeba do obsługi klawiatury.
Drążka (Joystick) - biblioteka nie narzuca liczby dostępnych drążków, ani liczby ich osi i przycisków - można więc korzystać z kilku na raz.
Timerów - pozwalają one uniezależnić szybkość gry od szybkości komputera na którym jest uruchamiana.
Unicode - biblioteka obsługuje, oprócz ASCII, system unicode - 8 (UTF8) i 16 bitowy. Pozwala to na obsługe tekstów w wielu językach.
Plików konfiguracyjnych - w formacie INI. Można zapisać konfigurację w domyślnym pliku 'allegro.cfg', lub we własnym.
Plików skompresowanych - stosowany jest algorytm bazowany na LZSS. Dodatkowo możemy zabezpieczyć plik hasłem.
Plików z danymi - tworzonymi przez specjalny program 'grabber'.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by
Sopel stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin