michalos13
Administrator
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:37, 04 Mar 2009 Temat postu: Czym jest Allegro |
|
|
Allegro jest darmową biblioteką służącą do tworzenia gier 2D jak i też 3D. Zaletą jej jest przenośnność na inne systemy/platformy.
Cytat z wikipedi:
Cytat: | Biblioteka zawiera (między innymi) funkcje do obsługi:
Grafiki - oparta o obiekty typu BITMAP. Ekran również jest takim obiektem. Możliwe jest wczytanie do takiego obiektu obrazków w formatach BMP, PCX, TGA i LBM.
Grafiki 3D - tylko rendering programowy (Allegro nie jest przeznaczona do pisania gier 3D).
Animacji - możliwe jest odtwarzanie plików FLI.
Dźwięku - obsługiwane są formaty WAV, VOC, oraz MIDI. Możliwe jest również nagrywanie.
Myszy - można odczytywać zarówno jej pozycję, jak i przyspieszenie (dzięki funkcji 'get_mouse_mickeys').
Klawiatury - dostępne jest w zasadzie wszystko czego potrzeba do obsługi klawiatury.
Drążka (Joystick) - biblioteka nie narzuca liczby dostępnych drążków, ani liczby ich osi i przycisków - można więc korzystać z kilku na raz.
Timerów - pozwalają one uniezależnić szybkość gry od szybkości komputera na którym jest uruchamiana.
Unicode - biblioteka obsługuje, oprócz ASCII, system unicode - 8 (UTF8) i 16 bitowy. Pozwala to na obsługe tekstów w wielu językach.
Plików konfiguracyjnych - w formacie INI. Można zapisać konfigurację w domyślnym pliku 'allegro.cfg', lub we własnym.
Plików skompresowanych - stosowany jest algorytm bazowany na LZSS. Dodatkowo możemy zabezpieczyć plik hasłem.
Plików z danymi - tworzonymi przez specjalny program 'grabber'. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michalos13 dnia Pon 20:15, 09 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|