Forum www.allegro2d.fora.pl Strona Główna

www.allegro2d.fora.pl
Forum na temat biblioteki Allegro
 

Timery

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.allegro2d.fora.pl Strona Główna -> Artykuły / Kurs Allegro2D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ju1ian
Moderator



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:14, 04 Mar 2009    Temat postu: Timery

Idea timerów

Na początek może o tym do czego służą timery. Otóż mogliście zauważyć, że jak przeniesiecie swoją aplikację (grę) na inny komputer to tam wszystko będzie chodziło z inną prędkością. Aby temu zaradzić na początku kodu umieszczamy funkcję:

Kod:
volatile long speed = 0;
void increment_speed()
{
speed++;
}
END_OF_FUNCTION(increment_speed);
LOCK_VARIABLE(speed);
LOCK_FUNCTION(increment_speed);


Inicjalizacja timera


Kod:
Następnie w miejscu gdzie inicjujemy klawiaturę itd. dodajemy:
install_timer();
install_int_ex(increment_speed, BPS_TO_TIMER(10));


...I jeszcze tylko jedna pętla

Na razie jeszcze nic nie zrobiliśmy Wink Musimy w głównej pętli aplikacji dodać drugą pętlę:

Kod:
while( speed > 0)
{
//... i tu kod, a nie w pętli głównej
}
speed--; // odejmujemy od timera
Po tych poprawkach wszystko powinno działać jak należy Wink Pozdrawiam Ju1ian.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.allegro2d.fora.pl Strona Główna -> Artykuły / Kurs Allegro2D Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin