Ju1ian
Moderator
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:14, 04 Mar 2009 Temat postu: Timery |
|
|
Idea timerów
Na początek może o tym do czego służą timery. Otóż mogliście zauważyć, że jak przeniesiecie swoją aplikację (grę) na inny komputer to tam wszystko będzie chodziło z inną prędkością. Aby temu zaradzić na początku kodu umieszczamy funkcję:
Kod: | volatile long speed = 0;
void increment_speed()
{
speed++;
}
END_OF_FUNCTION(increment_speed);
LOCK_VARIABLE(speed);
LOCK_FUNCTION(increment_speed); |
Inicjalizacja timera
Kod: | Następnie w miejscu gdzie inicjujemy klawiaturę itd. dodajemy:
install_timer();
install_int_ex(increment_speed, BPS_TO_TIMER(10)); |
...I jeszcze tylko jedna pętla
Na razie jeszcze nic nie zrobiliśmy Musimy w głównej pętli aplikacji dodać drugą pętlę:
Kod: | while( speed > 0)
{
//... i tu kod, a nie w pętli głównej
}
speed--; // odejmujemy od timera | Po tych poprawkach wszystko powinno działać jak należy Pozdrawiam Ju1ian.
Post został pochwalony 0 razy
|
|